ספרי מתכונים למטבח מנצח: לבשל עם הגדולים

ספרי מתכונים למטבח מנצח: לבשל עם הגדולים

סיפור פשוט יולי 04, 2024

גלו את סודות הבישול והתזונה עם ספרי מתכונים של שפים ואנשי תזונה מובילים מכל קצוות הקשת: בישול טבעוני, מטבח דרוזי, סלטים, ממתקים בעבודת יד ועוד. 


ספרי בישול ותזונה איכותיים הם הבסיס להכנת אוכל ביתי עשיר, בריא ומגוון. כדי לעשות סדר בכל ספרי המתכונים הקיימים, ערכנו רשימה של 10 ספרי מתכונים מנצחים ממגוון סוגים ולמגוון מטרות, מאת מיטב המוחות בתחום הקולינריה והתזונה המקומית: מרפי כהן, ישראל אהרוני, שרי אנסקי אורי שביט ועוד. אז בין אם אתם חובבי בישול מתחילים או מקצוענים, אוכלי בשר או טבעונים, רגישים לגלוטן, חובבי ירקות או מכורים לקינוחים, הספרים האלה יספקו לכם השראה וידע לשדרוג המטבח שלכם ולשיפור הבריאות היומיומית: 


ממולאים - ספר מתכונים חדש של רפי כהן, השף האגדי ומחבר רב המכר ׳סלטים׳. ספויילר: בספר הזה יש ממולאים! והרבה מהם: מירקות ועד בצקים, כדורים, קובות, סיגרים, משולשים ועוד. מבחר המתכונים מבוסס על מקורות הבישול של כהן - מהמטבח של סבתא עזיזה בירושלים ועד למטבחי עילית צרפתיים. לא לדאוג, הוא מלווה בהסברים בהירים שיעשו סדר בדרך לממולא המושלם. 


תשעים אחוז בריא - לבשל ולאכול לבריאות טובה, ספר המתכונים של שרון בר-גיל, הוא ספר לכל אלו שאוהבים לבשל, לאכול ולהאכיל - בלי לשכוח מה הגוף צריך. לצד עשרות דפי מידע תמצאו בו מעל ל-100 מתכונים קלים לאוכל צבעוני, טעים, מזין, בריא וקל להכנה, שמיישמים את עקרונות המטבח ה"אנטי סרטני" ומשתמשים במרכיבים מקומיים וזמינים. 


בלדי بلدي - ארבע עונות בנצרת - ספרם המשותף של דוחול ספדי, השף והבעלים של מסעדת דיאנא הנצרתית המשובחת ובשלנית וכותבת האוכל מיכל וקסמן. ספר המתכונים האדיר הזה, בן יותר מ-300 עמודים, הוא תוצאה של ארבע עונות של בילוי משותף של השניים במטבח הביתי של משפחת ספדי בנצרת (שש דורות בעיר), יחד עם נשות המשפחה.

האוכל מוכן - שרי אנסקי הקדישה את חייה להגדרת המטבח הישראלי. המטבח הפרטי שלה הוא מעבדה לליטוש אינסופי של מתכונים שנעלמו מהעולם, לצד טכניקות מודרניות. אחרי שביקרה בשדות חקלאיים, שווקים ברחבי הארץ והעולם, במטבחים של סבתות בשלניות אגדיות - אנסקי מאגדת את מתכוני היסוד שנמצאים בזיכרון הקולקטיבי: מסלט "פטוש", מרק עוף, ביף בורגיניון,  ועד הצ׳יפס הביתי המושלם. 


לבשל עם אהרוניס מזמין אתכם להיכנס לתוך המטבח הביתי של משפחת אהרוני: ספרי מתכונים לא חדשים לשף ישראל אהרוני. ענק אוכל מקומי שספריו הם אבן יסוד בכל מטבח, ובתו תמרה אהרוני, מתכונאית ובלוגרית בישול בעלת קהל עוקבים אדוק. בספר הבישול הראשון המשותף שלהם תמצאו את אוצר המתכונים המגוון של המשפחה, מחולק לפרקים שונים: מארוחות שישי מרובות משתתפים, ארוחות מהירות וגם מתכונים לטבעונים וצמחונים.

חגיגה טבעונית של אורי שביט הוא כמובן הבא בתור. טעים, בריא, מגרה - זה השילוש הקדוש שאורי שביט, השם הכי חם בעולם הבישול הטבעוני בארץ, לא מוכנה לוותר עליו. בואו להנות מיותר מ-100 מתכונים טבעוניים מעולים שכיף להכין ומענג לאכול. זה ספר לכל מי שאוהב אוכל צבעוני, יצירתי ומשמח, שרוב המתכונים בו הם אף נטולי גלוטן!  


מלכת המטבח, ספר המתכונים של יונית סולטן צוקרמן הוא מכתב אהבה של אשת האוכל והבלוגרית המצליחה למטבח המרוקאי המסורתי. הספר מקבץ מתכונים שעברו בסוד מדור לדור, אותם למדה מאימה, מסבתא ממה ומסבתא סולטנה שהייתה טבחית מפורסמת במרוקו, לצד מתכונים שיונית פיתחה בעצמה. הספר המלווה בהסברים ברורים וטיפים מנצחים למטבח מלא סירים וסלטים. 


חיים כהן ואלי לנדאו מבשלים הוא ספר בישול מקורי ויוצא דופן: מילון שימושי המוקדש לירקות ופירות שתמצאו בשוק המקומי. איך לבחור אותם? איך לטפל בהם? איך להגיש אותם? יותר מ-400 מתכונים מקוריים לאוהבי האוכל הצומח, מראשונות ועד קינוחים ורטבים, לצד סיפורי רקע ותצלומים מרהיבים של הצלם מיקי קרצמן.

סלט - ספר המתכונים של לימור לנדאו-תירוש הוא עוד שיר הלל לחומרי גלם טריים וצבעוניים. השפית, בעלת הבלוג המצליח "מטבח מקומי" ומחברת רב המכר ״מנה עיקרית״, צוללת לשלב הכי כיפי בארוחה: סלטים. תמצאו כאן מתכונים יצירתיים ופשוטים לסלטים מכל הסוגים: גדולים וקטנים, קיציים וחורפיים, מקומיים וממטבחים רחוקים, לצד טיפים מועילים לטיפול בחומרי הגלם ורטבים.

כישופי סוכר: ממתקים בעבודת יד יגשים לכם חלומות ילדות. תמיד רציתם להכין מרשמלו אמיתי? סוכריות על מקל? תפוחים מסוכרים? הספר של רונית צין קרסנטי (Tsinka Confiserie) יעזור לכם לשחזר טעמים נשכחים במטבח הביתי שלכם! חוקרת לעומק את עולם הממתקים בעבודת יד. הספר מיועד לא רק לחובבי בישול או אפייה אלא לכל מי שנהנה מיצירה, וגם למי שרוצה ליצור מתוקים עם ילדים, עם מתכונים במגוון רמות קושי וללא צורך בידע קודם. רבים מהמתכונים מתאימים גם לטבעונים, נמנעים מגלוטן ושומרי הכשרות.