לא רק בעברית: רשימת קריאה מומלצת בשפה האנגלית

לא רק בעברית: רשימת קריאה מומלצת בשפה האנגלית

סיפור פשוט יוני 20, 2024

רשימת ספרים מומלצים באנגלית שירחיבו את האופקים ויעשירו את עולם הקריאה והשפה שלכם: ספרי פרוזה, שירה, עיון, ספרי אמן ונובלות גרפיות מכל העולם


קריאת ספרים באנגלית פותחת דלת לעולמות מרתקים של ידע ודמיון. לקריאה באנגלית יתרונות משמעותיים לקוראים בכל הרמות: משיפור מיומנויות השפה ועד להעמקת ההיכרות של תרבויות ופרספקטיבות שונות. קריאת ספרים בשפת המקור מאפשרת גם הבנה עמוקה יותר של הטקסט ושל ההקשר התרבותי בו הוא נכתב. להלן רשימת ספרים מומלצים באנגלית עם מבחר מגוון של ספרים שנבחרו בקפידה ע״י צוות החנות.

  1. Love Poems - שירי אהבה / יהודה עמיחי - אסופה דו-לשונית בעברית-אנגלית ובה 126 משירי האהבה של אחד מגדולי המשוררים העבריים וחתן פרס ישראל לשירה, יהודה עמיחי. האוסף ראה אור לראשונה ב-1986 וכולל שירים מעשרות שנות הכתיבה של המשורר המופלא.  

  2. Beautiful World, Where Are You / Sally Roony - ספרה השלישי והמדובר של הסופרת האירית סאלי רוני (״שיחות עם חברים״, ״אנשים נורמלים״), שהוכתרה כקול הספרותי הגדול של דור המילניום. במרכז הספר דמויותיהם של אליס, פליקס, אילין וסימון, צעירים מבולבלים המנסים מנסים למצוא משמעות ויופי בעולם משתנה: הם חושקים זה בזה, מוליכים זה את זה שולל, נפגשים, נפרדים, מודאגים משאלות על מין, חברות ועתיד. האם ימצאו דרך להאמין ביופיו של העולם?

  3. The Bibliomaniacs: Tales from a Tel Aviv Bookseller - קובץ הסיפורים של יוסף הלפר הוא אוסף של סיפורים מוזרים, מצחיקים ולעיתים גם מטרידים, החושפים קשרים מפתיעים בין ספרים ואנשים. הספר הוא המשך ישיר לשיחות הסוחפות שהלפר מנהל עם לקוחותיו בחנות הספרים המיתולוגית שלו ברחוב אלנבי שבתל אביב: מבוך של מעל 60,000 ספרים המשתרע על חמישה חדרים, מלא מהרצפה עד לתקרה בספרים משומשים. הספר פורסם בהוצאה ישראלית אבל נכתב באנגלית, שפת אמו של המחבר. 

  4. Normal People / Sally Rooney - רב המכר זוכה הפרסים של סאלי רוני שעובד גם לסדרת טלוויזיה מצליחה. קונל ומריאן הם תלמידי תיכון המעמידים פנים שהם כלל לא מכירים, על אף קשר סודי המחבר ביניהם. הם נסחפים לאהבה סבוכה כנגד כל הסיכויים ומגלים שהקשר ביניהם חזק מכפי שיכלו לדמיין. זהו רומן מחשמל על מורכבותן של מערכות יחסים, על הפער בין הדימויים שאנו מציגים לעולם לבין רגשותינו האמיתיים ועל המחיר הכבד שפער זה גובה מאתנו. הספר מציף שאלות נוקבות הנוגעות למעמד חברתי וכלכלי ותוהה על כוחה האוניברסלי של האהבה הראשונה.   

  5. More Than I Love My Life / David Grossman - בסיפור המבוסס בחלקו על אירועים אמיתיים, מגולל גרוסמן את קורותיהן של שלוש נשים חזקות: וֶרה בת התשעים, בתה נינה, ונכדתה גילי. פרשה מרה ומושתקת מרעילה את חייהן, קורעת אותן זו מזו ושבה ומטיחה אותן זו בזו במשך עשרות שנים, עד שאין להן ברירה, והן יוצאות למסע אל אי העונשין ואל העבר: למקום בו היתה וֶרה כלואה ומעונה בעבודות פרך, מפני שסירבה לבגוד בבעלה המת ולהכריז עליו 'אויב העם'. זהו מסע של רגש חשוף אל האימה והאהבה והחסד, שרק משפחות יכולות להפיק מתוכן.