רוזה לוקסמבורג // השקה ושיחה עם דנה מילס

רוזה לוקסמבורג // השקה ושיחה עם דנה מילס

סיפור פשוט אוגוסט 03, 2020

ערב השקה ושיחה עם דנה מילס, מחברת הביוגרפיה החדשה על רוזה לוקסמבורג בהוצאת Reaktion Books. בשיחה, שתעסוק באקטיביזם ובנשים בשמאל אז והיום, ישתתפו גם הסופרת, החוקרת והעורכת עדי שורק, והאקטיביסטית סאלי עאבד.

למי שפספסו או רוצות לצפות שוב, הקלטת האירוע זמינה לצפייה כאן:

 


על הספר:

בביוגרפיה החדשה על חייה הקצרים ויוצאי הדופן של הכלכלנית, התיאורטקנית והוגת הדעות היהודיה המהפכנית רוזה לוקסמבורג, בוחנת דנה מילס את כתביה ומכתביה של לוקסמבורג, מהם עולה דמותה של אישה עזת מבע ואמיצה בקרבות המקצועיים שלה, ומלאת אהבה בחייה האישיים. רעיונותיה והשקפותיה ממשיכים ללוות את המחשבה הפוליטית והחברתית עד היום, מאה שנים לאחר שנרצחה בברלין והיא בת 47 בלבד. האנושיות, השוויון וההתעקשות על מהפכה שזורים בסיפור חייה של לוקסמבורג ומשתקפים במורשת הכלכלית והפוליטית העצומה שהותירה אחריה.

'מהדהדת, מוקפדת ומנומקת היטב – סוף-סוף יוצאת לאור באנגלית ביוגרפיה ראויה על רוזה לוקסמבורג, אחת מההוגות הכלכליות והפוליטיות הגדולות ביותר של המאה העשרים' - קייט אוונס, מחברת הביוגרפיה הגרפית "רוזה האדומה"

'הביוגרפיה של דנה מילס על רוזה לוקסמבורג מספקת סקירה מרשימה של חייה ועבודתה של לוקסמבורג מנקודת מבט פמיניסטית – משימה שהפכה רלוונטית לאחרונה עם עלייתו של דור חדש של אקטיביסטיות והוגות בתנועה העכשווית למען צדק חברתי ונגד גזענות, סקסיזם ואימפריאליזם'
- פיטר הודיס, פרופסור לפילוסופיה ומדעי הרוח ב-Oakland Community College ועורך כל כתביה של רוזה לוקסמבורג

דנה מילס גדלה בישראל, לימדה וחקרה באוקספורד ובניו יורק וכעת מתחילה ללמד באמסטרדם. היא אקטיביסטית מגיל 13 וגם רקדנית.

הספר על רוזה לוקסמבורג ייצא לאור באנגליה ה-10 באוגוסט 2020. נקבל אותו לחנות בשבועות הקרובים. ניתן להזמין עותקים במכירה מוקדמת בטלפון 03-5107040 או במייל info@sipurpashut.com