אימא איקס // תהילה חכימי - מפגש חתימה

אימא איקס // תהילה חכימי - מפגש חתימה

סיפור פשוט מרץ 07, 2024

סיפור פשוט בשיתוף עם הוצאת לוקוס, שמחות להזמין למפגש חגיגי עם תהילה חכימי, סופרת ומשוררת לרגל צאת ספרה החדש אימא איקס.
עורך: עודד וולקשטיין, הוצאת לוקוס, 2024.


עשר שנים אחרי שפרצה לתודעה הספרותית בישראל עם ספר שיריה הראשון מחר נעבוד (טנג'יר 2014), אחרי נובלה גרפית ושלושה ספרי פרוזה שהאחרון בהם תורגם לאנגלית (יריתי באמריקה, אחוזת בית 2023), תהילה חכימי סוף סוף מפרסמת את אימא איקס, ספר שיריה השני. בינתיים נעשתה חכימי אֶם, ומפרט יחיד בַּחברה הפכה לחלק ממנגנון משפחתי. אבל העבודה, או המכונה, לעולם נשארת.

"החיבור המעניין שחכימי יוצרת בין מנגנוני המכונה למנגנוני השפה הוא שנותן לספר את טעמו המיוחד". (שירה סתיו, ספרים הארץ, על מחר נעבוד, טנג'יר 2014)

אימא איקס הוא חוליה חדשה ומרגשת בשרשרת יצירותיה של תהילה חכימי. בספר זה היא מרחיבה ומפתחת את התנועות שחוללה בספרה הראשון, וכן בספרי הפרוזה שלה, ומביאה את שירתה לשיאים חדשים בניסיונה לתמרן בין בוהק הניאונים של מסדרונות הכוח לבין האפלולית העיקשת של הנשמה; ובד בבד, הילד ההולך ונרקם בתוכה קוצב את זמנו של הניסיון הזה, ומצלל משבוע אחד למשנהו את קריאתם החד־משמעית של החיים. זהו ספר שירה בשל וצלול, של קול מהחשובים בתרבות הישראלית העכשווית.

תהילה חכימי – משוררת וסופרת ובעלת הכשרה בהנדסת מכונות, זכתה בין היתר בפרס הספרותי האמריקאי של הג'ואיש בוק קאונסיל ע"ש ג'יין וייצמן (2023), בפרס ראש הממשלה לסופרים (2018), פרס אקו"ם לעידוד היצירה (2019), בפרס ברנשטיין (2015), ובעבור הספר אימא איקס (2024) זכתה בתמיכה ממועצת התרבות של הפיס, ממרכז הספריות והספרות, מקרן רבינוביץ' ליוצרים ומאקו"ם.

יום שישי, ה15.3, בין השעות 13:00-11:00
מפגש חתימה לרגל צאת ספרה החדש של תהילה חכימי, ועל ספרים נוספים פרי עטה. מוזמנים/ות בחום.
סיפור פשוט - חנות ספרים, שבזי 36, תל אביב-יפו
הכניסה חופשית