אביב בסיפור פשוט - ספרים חדשים וגילויים מסקרנים

אביב בסיפור פשוט - ספרים חדשים וגילויים מסקרנים

סיפור פשוט אפריל 02, 2014

האביב הוא תמיד זמן טוב לתובנות חדשות, גילויים מסקרנים, תוכניות להמשך השנה וגם קצת סדר לקראת הפסח כמובן. הרשימה השבוע התחילה בתור רשימת 'מתנות לחג' אבל הפכה מהר מאד לאוסף אביבי של ספרים שהכרנו בזמן האחרון, כאלה שריגשו ועניינו אותנו במיוחד, שטוב להוסיף אותם למדף הספרים ולהכיר בעזרתם רעיונות ויוצרים חדשים, באביב ובכלל. כמו שאתם יודעים, על המדפים שלנו יש עוד הרבה פרוזה טובה של ספרות מקור רעננה לחופשה הקצרה של אמצע השנה, הגדות לפסח וכמובן ספרים לילדים ולמטבח שלפני החג.

An Illustrated Life \ Charley Harper

אחד הדברים הנחמדים ביותר בעבודה שלנו הוא הגילוי של שמות חדשים בכתיבה וביצירה בכל שבוע, לפעמים הקולות האלה הם חדשים ומבטיחים ולפעמים מדובר ביוצר או יוצרות שפועלים כבר שנים אבל עדיין לא יצא לנו להכיר. צ'ארלי הארפר הוא יוצר בדיוק מן הסוג הזה. הספר המאגד את עבודותיו המקסימות של המאייר האמריקאי הנפלא, שמלאות אהבה לטבע ולעולם, מצא את דרכו אלינו לאחרונה ומיד נכבשנו בקסמו. 

הקומדיה האנושית / ויליאם סרויאן

"הקומדיה האנושית" מאת ויליאם סרויאן שתורגמה לאחרונה על ישי יהודה אטלס, היא קלאסיקה נפלאה המתארת בחמלה ובהומור את חייהם בני משפחת מקולי והדמויות המקיפות אותם - אנשים פשוטים שחיים באיתקה, קליפורניה, בתחילת המאה העשרים. כתיבתו הכנה והרגישה של סרויאן הפכה את הספר לאהוב ומפורסם בקרב קוראים וקוראות מכל הגילים והסוגים וגם עלינו.  

The Little Paris Kitchen \ Rachek Khoo

ספר הבישול היפה ומעורר ההשראה של רייצ'ל קו מלא אהבה למטבח הפריזאי ומהווה מתנה מצוינת לכל מי שאוהב גם הוא אוכל ואת פריז. לצד קלאסיקות כמו ביץ בורגיניון, סופלה וקיש לורן, מכיל הספר גם מתכונים מקוריים ווריאציות קלילות לשלל מנות כמו קרם ברולה בצל, סטייק עם צ'יפס ירקות שורש, פודינג אורז אדום עם חלב שקדים ועוד. בין 120 המתכונים מפוזרים כם צילומים ואיורים מקסימים. 

Granta 127 | Japan

כבר סיפרנו לכם לא מזמן על ההתפחות החדשה והמרגשת בחיינו, ההצטרפות למשפחה הבינלאומית של המגזין הספרותי גרנטה. הגיליון הראשון בעברית יצא לאור בחודש מאי, בינתיים, כיף מאד לעיין בגיליון האחרון באנגלית שמוקדש ליפן ולספרות העכשווית המרתקת שנכתבת בה. בגיליון מופיעות יצירות מאת טאו לין, הירוקו אוימדה, דיוויד מיטשל, רות אוזקי, רבקה סלוניט, פיקו אייר, סייקה מורטה ועוד קולות מעניינים ומלאי השראה. 

ראנא / חדוה הרכבי

את שירתה של חדוה הרכבי אנחנו אוהבות מאוד, קולה העמוק והצלול מהדהד בספר ראנא, המאגד שירים שכתבה מ 2005 ועד 2012. הרכבי כותבת עצב ודחיפות, פליאה ורגש באופן ישר ומלא כל כך, שאי אפשר שלא להתפעל משיריה הארוכים והמתמשכים ולבקש לקרוא בהם עוד ועוד.

ספינת העבדים / מרקוס רדיקר 

הספר "ספינת העבדים, היסטוריה אנושית" עוסק בנושא קשה וכואב אך מעניין וחשוב מאוד. לאורך עשרות שנים אסף מרקוס רדיקר, היסטוריון ימי עטור פרסים, מידע מקיף ומעמיק על ספינות העבדים אשר נשאו במשך כארבע מאות שנה מיליוני אפריקאים חטופים אל העולם החדש שבצדו האחר של האוקיינוס האטלנטי. הספר מאפשר התעמקות בעבדות, אחת התופעות הקשות והאיומות בהיסטוריה, שמשפיעה על גם ההיסטוריה הפרטית של כולנו עד היום ונדמית רלוונטית אפילו יותר בעונה הזאת של השנה.

חששות / חנא פרח כפר בירעים

אחד מספרי האמנות היפים שנתקלנו בהם בזמן האחרון הוא קטלוג התערוכה חששות של חנא פרח כפר בירעים. התצלומים היפים והמדויקים שבספר מלאים בדימויים חזקים ומסקרנים שמספרים יחד סיפור המורכב מעצמים בודדים, אברי גוף, בניינים והריסות ומותירים מרחב למחשבה והתעמקות באור ובכאב, בזכרון ובבדידות. 

בית השמחה / אדית וורטון

 בניגוד לשמו, הספר "בית השמחה" אינו ספר עם עלילה שמחה במיוחד אך הוא מכיל את כל האלמנטים הנהדרים המאפיינים את כתיבתה החדה של אדית וורטון: מעמדות חברתיים, כסף והשפעה, משפחה וייחוס, אהבה ומחויבות. הרומן היפה מתאר בקסם ובתבונה רבה את חייה של לילי בארט, צעירה שאבדה את כספה, המפלסת את דרכה במבוכי החברה הגבוהה של ניו יורק של 1890.

הגדה של פסח - אסופה 2014

אי אפשר לכתוב רשימה לפני פסח בלי להזכיר לפחות הגדה אחת. ההגדה האהובה עלינו השנה נוצרה על ידי "אסופה" – חנות לעיצוב ישראלי. הגרסה היפה והעכשווית לטקסט המסורתי מלווה בעיצוב ובאיור פרי עבודתם של אמנים צעירים והאלמנטים הגרפיים הייחודיים שמלווים אותו, לצד הצבע והצורה שממלאים את הדפים, יוצרים חווית עיון מיוחדת במינה. 

Flora and Ulysses \ Kate DiCamillo

 ספר חדש שישמח ילדים וילדות, מבוגרים ומבוגרות הוא Flora and Ulysses מאת סופרת הילדים האהובה קייט דה קמילו. הספר מתאר את המפגש המקסים בין יוליסוס, סנאי קטן שכמעט נבלע על ידי שואב אבק, ופלורה, ציניקנית חסרת תקנה. הידידות בין השניים מלאה בהומור, צחוק ורגעים קטנים ואמיתיים מחיי היומיום.