גם לחובבי עברית – אל תוותרו על קריאת ספרים באנגלית

ספרים באנגלית

סיפור פשוט אוקטובר 30, 2022

יש לנו שפה נפלאה, יש בעברית יצירות מופלאות, יש לנו סופרים וסופרות עם שם וכבוד בינלאומי ויש לא מעט יצירה מתורגמת איכותית ומרתקת משלל שפות. הנה, אמרנו את זה.

ועכשיו, לאחר שעמדתנו בנושא הובהרה בלי צל של ספק, אנחנו רוצות להמליץ לכם לקחת ליד ספר באנגלית מידי פעם. למה זה טוב? מה היתרונות של קריאה באנגלית? ואיך ב"סיפור פשוט" נוכל לעזור לכם עם זה? ספרים לקריאה באנגלית – Here we come!

 

הדיון על חשיבות התרבות המקומית, אצלנו במיוחד , עובר לא פעם דרך השפה. מוסדות כמו למשל האקדמיה ללשון העברית, בלשנים עצמאים שהפכו לשם דבר (מי אמר אבשלום קור?) עומדים להגנתה של השפה אל מול שימוש הולך וגובר בביטויים ומסלנג בעיקר מאנגלית אמריקאית בשפה המדוברת, בשלטי החוצות, בפרסומות וגם ביצירה המקומית.

אולם, דווקא החיבור החשוב כל כך בין שפה לתרבות הוא אחת הסיבות לגוון את החוויה התרבותית שלנו ולקרוא גם בשפה נוספת, במקרה הזה – באנגלית.

הנה כמה סיבות טובות לקרוא ספרים באנגלית, מבלי לגרוע ולא קמצוץ מהחשיבות התרבותית, הרוחנית, ההיסטורית והגיאוגרפית של העברית בחיינו.

 

דוברי אנגלית – בסיפור פשוט תוכלו למצוא אוסף ספרים ייחודי  בשפה האנגלית

ראשית, נתחיל בסיבה הברורה ביותר. לאנשים ששפת האם שלהם היא אנגלית,הקריאה בשפה האנגלית היא הטבעית והשוטפת, ועם זאת, לא תמיד קל למצוא מבחר מספק של ספרים באנגלית. לכל דוברי האנגלית אנחנו אומרים – בואו לסיפור פשוט, ומצאו לכם מבחר ספרים באנגלית במגוון סוגות, סופרים ותקופות. ועכשיו, כמה סיבות גם עבור דוברי העברית.

 

לקרוא בשפת המקור – ספרים באנגלית יכולים לתת לנו חוויה תרבותית עשירה יותר

ספר הוא חוויה תרבותית. כמעט כל ספר, כולל ספרים מקצועיים או ספרי התפתחות אישית, ולא רק פרוזה או שירה, הם בעצם מיצגים תרבותיים של מכלול הגורמים שהשפיעו על הסופר או הסופרת עד לנקודה בה הספר נכתב. רבים מהם אישיים: ילדותו, סביבתו, עיר מגוריו ועוד. אך חלק בלתי נפרד ממה שעיצב את אישיותו של הסופר, את סגנון הכתיבה שלו כמו גם את החוויות שעברו עליו הוא השפה אותה הוא דובר. ברגע שאנחנו מתרגמים את הספר לשפה אחרת אנחנו בהכרח מכניסים אלמנט שונה שלא היה שם קודם, ומאבדים חלק מקורי ביצירה כפי שהיא נבמקור.

נכון, אי אפשר לצרוך כל יצירה – בין אם מדובר על ספר, סרט או שיר, בשפת המקור תמיד (הלוואי ואפשר היה...), כי אנחנו דוברים רק מספר מצומצם של שפות, אך במידת האפשר, מידי פעם שווה לעשות את המאמץ, ולקרוא ספרים בשפת המקור כדי לקבל את החוויה המלאה ממש כפי ש'התכוון אליה המשורר, כמו שאומרים.

הדבר נכון כמובן לא רק עבור ספרים בשפה האנגלית, אלא עבור ספרים בכל שפה., במאמר זה נתמקד בספרים בשפה האנגלית.

 

עושר השפה – ספרים באנגלית מספקים לכם חוויית עושר שפתי שאין בעברית

יסלחו לנו אבשלום קור והאקדמיה, זו לא תחרות, וכמו שאמרנו כבודה של העברית במקומו מונח, אך ספרים לקריאה בשפה האנגלית חושפים אותנו למבנה שפה ומטאפורות חדשות מתקדמות. .

אין זה פלא. אנגלית מדוברת ברצף כבר מעל אלף שנה, בכל רחבי העולם, על ידי מאות מיליוני דוברים. היא השפה השלטת בתרבות, במדע, באקדמיה, בתקשורת, בדיפלומטיה ויחסים בינלאומיים, במסחר, בעסקים ובעוד תחומים רבים.

בתנאים אלה, התפתחה האנגלית כשפה עשירה מאד. עשירה במילים ובביטויים, בניואנסים ודקויות. לסופרים, ולקוראים – זהו תענוג גדול, וכקוראים החשיפה לעושר השפה יכול לתרום רבות לחוויה.

ולכל מי שעדיין לא השתכנע בשפה העברית, על פי ההערכות הנדיבות ביותר, יש כ- 80,000-70,000 מילים (אף אחד לא ספר מסתבר). ובאנגלית? בשפה האנגלית יש כ 240,000 מילים. פי שלוש מעברית, והעושר הזה משמעותי.

 

פיתוח מיומנות – ערך מוסף לספרים באנגלית

כמו שהזכרנו בפסקה הקודמת אנגלית היא השפה השלטת בתחומי חיים רבים, ושליטה בשפה האנגלית יכולה להיות יתרון ברור, שלא לומר תנאי הכרחי להשתלבות בתחומים אלה. אחת הדרכים הטובות ביותר להעשיר את אוצר המילים, לדייק את השימוש בשפה, ולהבין איך כל הכללים התיאורטיים באים לידי ביטוי בפועל היא על ידי קריאת ספרים באנגלית.

כך שספרים באנגלית יכולים להיות לא רק חווית קריאה מהנה, אלא גם כזו שיש בצידה ערך מוסף של שיפור יכולת הדיבור וההבנה בשפה האנגלית.

 

מבחר גדול של ספרים באנגלית לקריאה

אנחנו לא מדברים רק על המבחר שתמצאו בסיפור פשוט, אלא על המבחר בכלל. לא כל ספר מתורגם לעברית, ולעיתים אנחנו מחפשים ספר שהוא קצת מחוץ לזרם המרכזי ומגלים שהאפשרות היחידה שלנו לקרוא אותו היא באנגלית. עבור מי שלא רגיל לקרוא באנגלית, זה עלול להיות "סעיף פוסל". אבל אם תסגלו לעצמכם את הקריאה באנגלית כהרגל, האפשרויות שיפתחו בפניכם תהיינה גדולות יותר.

 

ספרים באנגלית בסיפור פשוט

רוצים להתחיל לקרוא באנגלית, אבל טובעים בתוך המבחר? לא בטוחים מה הרמה המתאימה לכם? הולכים לאיבוד בים האפשרויות? אצלנו בסיפור פשוט תמצאו לא רק מבחר רחב של ספרים באנגלית שיכולים להתאים לרמות שונות ותחומי עניין רבים ומגוונים, אלא תוכלו למצוא גם צוות מקצועי שישמח לעזור, להדריך, לתת עצה ולחלוק חוויה. רוצים להתחיל לקרוא בשפה האנגלית? בואו לעשות את הצעדים הראשונים עם סיפור פשוט.

 

לסיכום

יש לנו שפה נהדרת (אמר זה שחולם בספרדית...). אפשר למלא את כל צרכי הקריאה שלנו בתוך השפה העברית ולא יחסר דבר, ועם זאת, לקריאת ספרים בשפה האנגלית יש כמה יתרונות שאי אפשר להתעלם מהם, החל מעושר  השפה, דרך הייחוד של קריאה בשפת המקור, ועד התועלות שבשליטה בשפה האנגלית וחשיפה למבחר של ספרים שלא קיימים בשפה העברית.

בסיפור פשוט נשמח לתת לכם עצה והמלצה ולעזור לכם להכניס את הקריאה בשפה האנגלית להרגלי היום יום שלכם. .