הליקון 106: פרידה מיהודית הנדל

64.00 ₪
הוצאת ספרים: הליקון

הלכתי בלילה הביתה מהמועדון שנשרף, ומישהו צעק "הצילו". היה לילה שקט. הרחוב היה מאוד שקט. וה"הצילו" נשמע עמום, כמעט ללא צעקה. והבטתי ימינה. הבטתי שמאלה. אבל השקט נמשך. החלונות כבר היו כמעט חשוכים. לא היתה בהם תנועה ולא נראו צלליות, ועמדתי מתחת לפנס, מביטה. אבל הצעקה לא חזרה, ואמרתי לעצמי: אבל בכל זאת, בכל זאת הייתה צעקה. אחר כך אמרתי לעצמי: בוודאי, יש צעקה בעולם, ושאלתי את עצמי, מאיפה, מאיפה באה הצעקה. (יהודית הנדל, "המקום הריק")

כשליש מהגיליון החדש של הליקון מוקדש לפרֵדה מהסופרת יהודית הנדל, שהלכה לעולמה במאי האחרון. הטקסט של יהודית הנדל, בשיאיו הרבים, הוא מקרה ביניים שבין השירה והפרוזה. לא רק מצד המוזיקליות האינטנסיביות שלו, אלא גם מצד דחיסותו הנושאית, מצד חדות המבט, ומצד ההבעה של הסודי, המוזר, התהומי או המופלא. בפתח החוברת הקדשות שכתבו משוררים (ישורון, אלתרמן, בת מרים, הורביץ) להנדל, וכן מונולוג אוטוביוגרפי של שוקי מאירוביץ', בנה של הנדל והצייר צבי מאירוביץ'. הקדשות אלה הן ביטוי של שיח מוזות של הפרוזה והשירה, שאולי אינן אלא מוזה אחת, אותה גברת. עוד בחוברת: הרצאה על ציור ומוזיקה מאת מאיר אפלפלד, תרגומי שירה מיפנית, אנגלית ויידיש, שירים של שגיא אלנקוה, שרון אס, זלי גורביץ', ושירים של משוררים שזה להם פרסום ראשון.

פרטים נוספים

מספר עמודים: 134
שנת הוצאה: 2014
עריכה: דרור בורשטיין

פרטים נוספים

מספר עמודים: 134
שנת הוצאה: 2014
עריכה: דרור בורשטיין

סוגי משלוח
איסוף עצמי: ללא עלות. מהחנות ברח' שבזי 36 (נוה צדק), תל אביב-יפו.
משלוח ל'נקודת איסוף': 18 ש"ח. באמצעות חברת משלוחים. עד 5 ימי עסקים
שליח עד הבית: 28 ש"ח. באמצעות חברת משלוחים. עד 5 ימי עסקים
דואר ישראל: 25 ש"ח. באמצעות דואר רשום. בתוך 14 ימי עסקים
משלוח לחו"ל: מחיר המשלוח מותנה במספר הספרים שיתווספו להזמנה והוא יחושב במעמד הקופה. המשלוח באמצעות דואר ישראל בתוך 20 ימי עסקים.