סיפור פשוט

'מאתיים תשעים גרם סיפור פשוט' - תערוכת איור ופרפורמנס אינטרקטיבי בשבוע האיור 2017

'מאתיים תשעים גרם סיפור פשוט' - תערוכת איור ופרפורמנס אינטרקטיבי בשבוע האיור 2017

סיפור פשוט נובמבר 10, 2017

זאת כבר מסורת; זו השנה השלישית שאנחנו לוקחות חלק בשבוע האיור ומזמינות מאייר/ת לתת פרשנות ויזואלית חדשה לרומן 'סיפור פשוט' מאת ש"י עגנון.

ב-2015 הייתה זו המאיירת נועה שניר שיצרה את סדרת האיורים המרהיבה "אהובותיו של הירשל הורוביץ". "נועה שניר איירה את הסיפור באינטנסיביות טעונה ושטוחה כאחת, כאילו פשטה את עורן של ההתרחשויות ותלתה אותו על הקיר," כתבה מרית בן ישראל בבלוג שלה, עיר-האושר, על התערוכה.

שנה לאחר מכן, ב-2016, הציג המעצב יניב טורם תערוכה מאויירת בשם "קוקוריקו", פרשנות רעננה ומחויכת לסיפורו של הירשל חולה האהבה, שאהבתו הלא ממומשת מעבירה אותו על דעתו.

השנה אנחנו שמחות לארח את המאיירת קרן כץ ואת הצייר והפסל איתי רון־גלבוע. קרן ואיתי החליטו להקים לתחייה את חנות הכלבו של ברוך מאיר וצירל הורביץ מהעיירה הגליציאנית שבוש, בתוך החנות. בפעילויות המיוחדות שילוו את התערוכה, הם מזמינים את הקהל לבקר בחנות עם חפץ שמזכיר אהבה מרה או נכזבת. בהתאם למשקלו, גודלו וחומרת הרגש שהחפץ מעורר בבעל/ת הלב השבור, ישיבו לכם אותו עטוף היטב בשכבות על גבי שכבות של אריזות מאוירות על פי סיפורם של הירשל, מינה ובלומה באריזה מותאמת במיוחד כדי לעזור להדחקת הרגשות המרים ולזרוע מעט שיגעון בעולם שבו הכל, אולי, מדוד מדי.

את הבחירה המסקרנת במיצג אינטראקטיבי דווקא מסבירים קרן ואיתי כך: "…חשבנו שעלינו לעסוק במהלך הערב בשקילות ומדידות כשם שהספר עצמו רצוף בהשוואות ומדידות. כל חלק בחייהם של הדמויות נמדד כנגד חלק אחר על מנת להבטיח צדק, יציבות ואיזון, אך השיגעון מאיים כל הזמן לסדוק את פני השטח."

אלו המאזניים שבנה איתי רון גלבוע. הביאו מזכרות מרירות מאהבות אבודות או נכזבות וקרן ואיתי ישקלו, יקטלגו ויעטפו אותם במקום, על גבי דלפק החנות, בשכבות מאויירות בהשראת ספרו של עגנון למען שיכוך והדחקת הכאב. אל תחמיצו!