סיפור פשוט

אין כמו ספרים במתנה: המלצות לחגי תשרי

אין כמו ספרים במתנה: המלצות לחגי תשרי

סיפור פשוט אוקטובר 03, 2022

חיפשת מתנה יפה, מקורית ומשמחת לדודים שמארחים, לסבתא וסבא, להורים, לאחייניות או לחברים, והתקשית למצוא? יותר מדי ספרים לבחור מתוכם, ומעט מדי זמן? לכבוד חגי תשרי שבאים עלינו לטובה, החלטנו לעשות סדר בספרים המעולים שראו אור לאחרונה, כי אין הזדמנות טובה יותר מרשימת המלצות לשנה החדשה.

מתנות לאוהבי ואוהבות השירה – למי שהשירה העברית היא בנפשם אנחנו ממליצות לקנות ספר מתוך המהדורה ההיסטורית; במלאת 50 שנה לספרי סימן קריאה, החליטה הוצאת הספריה החדשה להוציא לאור את הספרים המיתולוגיים של משוררים ומשוררות מרכזיים כמו יונה וולך ומאיר ויזלטיר, שראו אור בשנות ה־70, במהדורה חדשה. גם למי שמעדיפים שירה מתורגמת יש לנו חדשות טובות: אל מכתבים אל משורר צעיר של רילקה, אחד מהספרים הכובשים ביותר שיש לנו בחנות והמלצת מתנה תמידית למי שטרם קראו, מצטרף מכתבים לאישה צעירה: אסופת מכתבים שכתב אחד מגדולי המשוררים של המאה העשרים אל אישה שמעולם לא פגש. כמו קודמו, גם הוא מלא בפנינים יפות וצלולות ומלאות השראה.

מתנות לחובבי הבישול והגינון ולמי שביתם הוא מבצרם – השנה ראו אור לא מעט ספרי בישול מעולים, ואנחנו ממליצות על החדשים שבהם: ספרה החדש של הבלוגרית זהר לוסטיגר בשן, שמקדמת אכילה בריאה וטובה, וספרה החדש של חגית ביליה, הידיעה בשם לייזה פאנלים, ומתאים לעסוקים ועסוקותלמי שרוצות לקחת את העיסוק באוכל צעד אחד קדימה, אנחנו ממליצות על הספר ירקות והעיר הגדולה, מדריך פשוט וקל ליישום למי שעושים את צעדיהם הראשונים בגינון ובגידול ירקות – וכן, הוא מתאים גם ובעיקר לחיים בעירהבית האופטימי מאת מעצבת הפנים שירלי אבנון קרייזל הוא בחירה מעולה בשביל מי שרוצים לקבל השראה לסידור וטיפוח הבית, ולחיות בבית תומך ואהוב. גם הספר ניחוחות מרפא, שחזר למלאי לאחרונה, מתאים למי שרוצות ורוצים להפוך את המרחב הביתי למרחב מרענן, מרפא והרמוני.

למי שאוהבות ואוהבים לצלול לתוך ספר טוב – הנה כמה ספרים מעולים שקראנו לאחרונההחזאית – נובלה בשלושה חלקים מאת תמר וייס גבאי, שראתה אור לאחרונה בהוצאת לוקוס. במרכזה עומדת מערכת היחסים שבין האדם לטבע וההערה העמוקה שהם לא נפרדים. הסיפור מתרחש בעיירה שתושביה מתמודדים עם התמורות החדות במזג האוויר המשתנה, ומתמקדות בדמותה של החזאית שלומדת את תנאי מזג האוויר מתוך התבוננות, הקשבה ואהבה לטבע ולבעלי החיים הסובבים אותהלמי שמעדיפות סיפורים על מערכות יחסים אנחנו ממליצות על ספרה הנפלא של ויויאן גורניק, היקשרויות עזות, המתאר בצורה אנושית יוצאת דופן מערכת יחסים בין אם לבת, ועל ספרה החדש של הילה עמית, עיר תחתית, שבו חייהם של שני גברים ואישה נכרכים יחד בנסיבות יוצאות דופן, בקשר שבו נפרצים גבולות המגדר, הדת והמגזראם דווקא בספרי מתח חשקו בני ובנות המשפחה, ראו אור לאחרונה כמה ספרים שיוכלו לספק את תאוותם: תיק אודסקי מאת נילי אסיא והספר החדש של עודד וולקשטיין למי שאוהבים לקרוא על פשעים שמתרחשים בנופים מוכרים, וסיגנל אדום מאת הסופר השוודי יוהאן ברנסטרום לאוהבי האפלה הסקנדינבית.

השנה ראו גם לא מעט ספרי עיון בנושאים שונים וביוגרפיות מרתקות. אנחנו ממליצות על הביוגרפיה שכתבה חנה ארנדט על רחל ורנהאגן ותורגמה לאחרונה בעברית, על הביוגרפיה האינטלקטואלית של ז’קלין כהנוב שכתב דוד אוחנה, על הספר החדש של חגי כנען ויורם סנדרוביץ – שני פילוסופים ישראלים בתשע שיחות מרתקות על זמן, על הממואר שנות לימוד מאת גיש עמית שנוגע באופן רגיש ויפהפה בתפרים העדינים שבין הוראה, הורות וילדות, ועל פחות זה יותר, ספרה השני של הוצאת רדיקל, שעוסק בשאלה הגדולה של ימינו: איך נוכל להמשיך לשגשג בלי להרוס את כדור הארץ?

לחובבי וחובבות האמנות והעיצוב נמליץ על הנובלה הגרפית החדשה של המאיירת והקומיקסאית רוני נובה – יומן מרעה – שמספרת את סיפורה של אישה צעירה שמצטרפת לחברתה רועת הצאן ליום עבודה בדיר, ועל התובנות המתעוררות בה על עצמה ועל העתיד. גם ספרה החדש של גפן רפאלי – הצומח, החי והמאגי – הוא בחירה מצוינת: מגדיר פיקטיבי ליצורי ארצנו, הזמנה למסע פואטי, אבסורדי ומשעשע להכרת החיים הנראים והבלתי נראים שסביבנו. עוד אפשרות מעולה הוא הספר החדש של הוצאת אסיה, עיצוב לאנשים, שמתמקד בעבודתו של הנרי דרייפוס – האב המייסד של העיצוב התעשייתי. לא נוכל לסיים את רשימת ההמלצות בלי להזכיר את הנובלות הגרפיות של עדי קפלן ושחר כרמל, פוגה ואנא התנהגו בטבעיות, שהצטרפו לא מזמן לספריית המהדורה המוגבלת שלנו ומילאו אותה ביופי מקומי נדיר.

ילדות וילדים בגילאי הגן ישמחו בוודאי לקבל את ספרו החדש של דויד גרוסמן שמספר על חלומות ועל חתול מסתורי, או את הקומיקס החדש והמשעשע הפיראט באמבט מאת ציפור פרומקין, מרים זלצברג ושמרית אלקנתי, או את אלסי, שהקסים את כולנו. לילדים בוגרים יותר אנחנו ממליצות על ילדה, מכשפה ושלושה זוגות עיניים מאת סופרת הילדים האהובה יעל ,רוזמן, שמלווה באיורים נהדרים של ג’ני שוקין ומספר על קשר מכושף בין ילדה לבין מכשפה ועל ילד עיר מאת שהם סמיט, שספר ההמשך שלו ראה אור ממש לאחרונההספר איך לא להירטב במסיבות בריכה מאת יעל ורסנו מתאים לנערים ונערות שמעדיפים לקרוא סיפורים שהם יכולים להזדהות איתם, על התאהבות ראשונה וגילוי עצמי.

נסיים במתנה שההנאה ממנה לא מוגבלת לאדם אחד אלא לכל המשפחהלוח שנה יפה ומעוצב! אנחנו מחזיקות לוחות שנה בכל מיני סגנונות, של מעצבות ומעצבים שונים – כאלה שמתאימים לילדים או למבוגרים, לחובבי כלבים, פרחיםציפורים, גינון או בישול, ואפילו למתעניינות ביידיש!.

אם עדיין קשה לכםן הבחירה, בואו פשוט לפגוש אותנו בחנות, או רכשו שוברי מתנה עם המלצות קריאה חדשות – כי אין כמו ספרים במתנה.