סיפור פשוט

גרנטה 10: חללי מבוכה // אחרי שנה

גרנטה 10: חללי מבוכה // אחרי שנה

סיפור פשוט ינואר 03, 2021

מוזמנים ומוזמנות למפגש חגיגי, שנה אחרי צאת הגיליון העשירי של גרנטה: חללי מבוכה.
יחד עם היוצרים/ות שטקסטים שלהם התפרסמו בגיליון, ננסה להאיר את התימות המרכזיות שעולות מתוך הגיליון: מבוכה, דיסאוריינטציה, הכנסת אורחים וחללי מעבר שקיבלו משמעויות חדשות במהלך השנה שחלפה, ובעקבות השינויים התרבותיים, החברתיים והפוליטיים שאנו עוברים מאז פרוץ המגיפה.
  
בהשתתפות:
איאד ברגותי
דוד גדג'
עלמה גניהר
ישראל דדון
מיה טבת דיין
מיכאל ליאני
נסים קלדרון
דאעל רודריגז גרסיה
נגה רש
ענת שפיצן
  
מנחים: עלמה כץ, עמית הכט, מירה רשתי
  
דימוי: מיכאל ליאני, אורי מצביעה
  
לטובת מי שפספסו או רוצים/ות לצפות שוב, אפשר לצפות בוידאו מהאירוע כאן:
  
הגיליון חללי מבוכה חותם את עשרת הגיליונות הראשונים של גרנטה בעברית, שעסקו במודע או שלא במודע בחיפוש אחר טיב ומהות כתב העת כמקום ליצירה ספרותית; חיפוש אחר הזהות השורשית של כתב עת הפועל במרחב רב-לשוני מסוכסך – ומנגד, הזהות הגולה של המהדורה העברית במרחב כלל המהדורות הבינלאומיות של גרנטה, המעודדת באמצעות תרגום חשיפה תרבותית הדדית. התמקדות בכוחו של הסיפור הקצר, הבדיוני והתיעודי, ובחשיפת קולות חדשים. ולבסוף, חיפוש אחר הדימוי הבא להגשים את המסופר גם באופנים צורניים וגופניים.
ניסינו ליצור מרחב בעל ייצוגי זהות רב-לשוניים, צלולים ועצמיים, שחקירת המטאפורות הספרותיות שלהם מאפשרת לנו לתווך בין הקונפליקטים הקיימים במציאות, לנסות ולהכיל את הניגודים שעלו במהלך הרכבת הגיליונות ולחזק את הצורך האישי לשמור על גלות פנימית, כזאת שאינה ספונה בנוחיות הקשיחה והבטוחה במלאות עולמה, ולכן אולי גם ערנית, מעצם זרותה מתוך בחירה. [מתוך ההקדמה לגיליון]