סיפור פשוט

אתחלתא // מיכאל מנקין // דיון

אתחלתא // מיכאל מנקין // דיון

סיפור פשוט יוני 29, 2021

בעקבות צאתו לאור של הספר אתחלתא: מוסר ומסורת בעידן של כוח יהודי מאת הפעיל פוליטי מיכאל מנקין, נתכנס בערב זה על מנת לדון בהתנגדות לכיבוש הישראלי מתוך עמדה יהודית-דתית. נדבר על התנגדות לאלימות ודיכוי דווקא מתוך הציווי האלוהי והמסורת ההלכתית.
   
בפאנל ישתתפו:
מיכאל מנקין, כותב הספר אתחלתא, פעיל פוליטי העוסק בסוגיות של היחסים בין ערבים ליהודים מתוך עמדה ישראלית ודתית. מתגורר בירושלים עם אשתו וילדיו. מנקין למד בישיבת מעלה גלבוע. בעבר שימש כמנכ״ל "שוברים שתיקה" ומנכ"ל מכון "מולד". כיום הוא מנהל שותף של קבוצת "לאומיות ושותפות" במכון ון ליר ומנהל את התוכנית הערבית-יהודית "השותפות".
אורלי נוי, עורכת וכותבת באתר "שיחה מקומית", פעילה פוליטית, בעבר במסגרות כמו קואליציית נשים לשלום והקשת הדמוקרטית המזרחית, כיום חברת הנהלת בצלם ופעילה בבל"ד. ילידת איראן, עוסקת בקווים שחוצים ומעצבים את זהותה כמזרחיה, אשת שמאל, אישה, מהגרת זמנית שחיה בתוך המהגרת הנצחית, ובדיאלוג המתמיד ביניהם.
אבי דבוש, מנכ"ל "רבנים למען זכויות האדם". נולד וגדל באשקלון במשפחה דתית-ימנית-מזרחית. כיום מתגורר בשדרות. ניהל בית ספר לנערים אוטיסטים בגיל 23. הוביל מאבק מוצלח שמנע הקמת תחנת כוח פחמית באשקלון. ממייסדי מועצת הנגב, שחיברה את כלל הרשויות באזור ותנועת הפריפריות. התמודד בעבר על ראשות מרצ.
מנחה: פרימה (מרפי) בוביס, פעילה פוליטית נגד הכיבוש. גדלה בירושלים והתחנכה במוסדות
הציונות הדתית. בעקבות שירותה הצבאי בשטחים הכבושים, מסרה עדות ל"שוברים שתיקה" ושימשה כרכזת פעילות יהדות התפוצות בארגון. כיום, במקביל ללימודיה באוניברסיטת תל אביב, היא מנחה סדנאות לחינוך פוליטי.
  
האירוע יתקיים בסיפור פשוט - חנות ספרים עצמאית בנוה צדק (שבזי 36, ת"א), ביום רביעי, 30 ביוני בשעה 19:30.