גיליון שלישי לכתב העת גרנטה - 'קרוב לבית'

גיליון שלישי לכתב העת גרנטה - 'קרוב לבית'

סיפור פשוט אוקטובר 27, 2015

אנחנו מתרגשות לספר שהגיליון החדש של גרנטה בנושא 'קרוב לבית' כבר כאן. בין היתר, תוכלו לקרוא בו טקסטים פרי עטם של מירנדה ג'ולי, ריימונד קארבר, ז'ורז' פרק, רג'א שחאדה, אלמוג בהר, ג'וי ויליאמס ושירה סתיו, לצד עוד שמונה עשרה יצירות מתורגמות ומקוריות. בימים אלה נשלחים הגיליונות בדואר למי מכם שהינם מנויים שלנו. עותקים בודדים ניתן לרכוש ב'סיפור פשוט', שבזי 36, תל אביב, באתר האינטרנט שלנו ובחנויות ספרים עצמאיות בכל רחבי הארץ. 

היצירות המכונסות בגיליון מספרות על חיי משפחה ומעמד בהודו בת-זמננו. על אהבה, תשוקה וגידול ילדים ביפן, על זכרונות ילדות ופרידה מבית אמא בתל אביב וברמאללה, כמיהה למסורת עתיקה מבית הכנסת הגדול בבגדאד ועל מיתולוגיות מהעיר אללד (לוד) ומעמק האלה המקראית.

הסיפורים הקצרים, המסות והשירים המכונסים בגיליון, מנסים לתפוס איזו מהות חומקת, שטמונה בבית האישי, החברתי והפוליטי שלנו, תוך ערבוב שפות וז'אנרים, מיתולוגיות ונרטיבים באופן שנדמה רלוונטי מתמיד דווקא בשבועות האחרונים, על כל המתרחש בהם. 

גּוֹרָל הוּא בַּיִת לְלֹא דֶּלֶת —

נִכְנָסִים בּוֹ מִן הַשֶּׁמֶשׁ —
אָז שׁוֹמְטִים אֶת הַסֻּלָּם,
וְזַהוּ זֶה — בָּרַחְתָּ כְּבָר —

אמילי דיקנסון, מתוך אולי הלב
(בתרגומה של לילך לחמן, הוצאת רסלינג, סדרת ושתי)

אמילי דיקנסון כותבת: "גורל הוא בית ללא דלת", וברשימתו של אנתוני דואר המתפרסמת בגיליון מצוטט שירה "התקווה היא הדבר עם הנוצות המקנן בנשמה". בגיליון "קרוב לבית" מצאנו גורל חסר דלתות וגם תקווה דקה, מצאנו את האפשרות להיזכר בפשטות וביופי של תהליך הפירוק והבנייה של הבית האישי והבית הכללי שלנו, כאן ועכשיו. מקוות שגם אתם תמצאו בו מעט מכל זה.