הקוראות המלכותיות

הקוראות המלכותיות

סיפור פשוט יולי 09, 2014

יש לנו הרבה לקוחות קבועים ואהובים שמלווים אותנו כבר שנים, שכנים ומכרים שקופצים לבקר אותנו פעם בשבוע לפחות וחברים חדשים ונהדרים שאנחנו פוגשות בכל יום. מכל הקבוצה הנפלאה הזו כנראה שהלקוחות האהובים עלינו הם הילדים והילדות שגדלו אצלנו, אלה שבאים לבקר אותנו ולגלות אוצרות ספרותיים, שאוהבים לשבת ולקרוא על אחת הכורסאות שלנו וגם לספר לנו על ההעדפות הספרותיות שלהם. חלקם אפילו עוזרים לנו בעבודה מדי פעם במקצועיות מרובה – יכול להיות שיצא לכם לראות אותם מאחורי הקופה או בסידור של מדפי הספרים. השבוע, לכבוד החופש הגדול, נתנו כאן את הבמה לארבע מהקוראות הנאמנות ביותר שלנו – אביגיל, אלה, דריה וזואי שכתבו כל אחת על ספר מומלץ ואהוב במיוחד. 

אלה, בת 9, עולה לכיתה ד׳

 יומני הסודי ביותר / ג'ים בנטון

שמי אלה, ואני רוצה להמליץ לכם על סדרת הספרים הטובה בעולם "יומני הסודי ביותר" שכתב הסופר המוכשר ג'ים בנטון. הספר מספר על ילדה בשם ג'יימי קלי, הכותבת יומן יום יום בבוקר או בערב. לג'יימי יש חברה הכי הכי טובה בעולם בשם איזבלה, וכך כמו בכל ספר יש לה גם אויבת בשם אנג'לינה, שהיא כמובן היפה מכולן. במהלך הסדרה יש המון הפתעות הקשורות גם לג'יימי ולאנג'לינה יחד!

הנה דוגמה מהספר:

יומני הסודי ביותר,

כבר חמישה ימים שלא ראיתי את אנג'לינה או שמעתי ממנה. אני מתחילה להתרגל לזה… אין ספק שעם הזמן למדתי להתעלם מלא מעט מהתכונות השליליות של אנג'לינה, ובראשן העובדה שאין לה תכונות שליליות, אבל עדיין לא קל לי להימצא בנוכחותה-קשה לי אפילו לראות אותה (בייחוד כשהאור גורם לה לזהור ולנצנץ…)

האם ג'יימי נותנת מחמאות לאנג'לינה? האם ג'יימי ואנג'לינה נהייות חברות? האם ג'יימי רבה עם איזבלה? האם לאנג'לינה ולאיזבלה יש קשר טוב? האם כולן נהייות החברות הכי הכי טובות בעולם?האם ג'יימי מתאהבת במשהו?

בשביל לדעת זאת צריך לקרוא את הסדרה…

אז… רוצו לחנויות!!!

אביגיל בת 6, עולה לכתה א'

החתול לא-יודע ומשפחת החתולים המלכותית  / ילדי גן קהילה, 2014

החתול לא-יודע" הוא ספר מותח שמספר על חתול שקראו לו החתול 'לא-יודע' והיתה לו ממלכה," וגם חתול קסמים שיום אחד ראה קרן אור ירוקה סגלגלה. החתול לא –יודע יוצא למסע הרפתקאות. זהו סיפור קצר לקריאה והוא מומלץ לאספני ספרי חתולים ולמי שאוהבים חתולים.

דריה, בת 14, עולה לכתה ט'

מתחת ליער פרא / קולין מלוי | קרסון אליס

מתחת ליער פרא" הוא ספר אמצע. הוא מהספרים שמותירים אותך בהרגשה שהם לא נגמרו" באמת. יש ספרים שמנסים לעשות את זה אבל לא מצליחים, ואתה יכול לקרוא את הספר כספר בפני עצמו ולא לצפות להמשך כלשהו, אך זהו ספר שקשה לקרוא בלי לצפות לספר הבא. זה לא היה נראה ככה כשקראתי את הכריכה האחורית, ולכן ביליתי את כל הספר בחיפוש אחר מה שתואר שם, אז עצה ממני: אל תחפשו את הסוף. למרות שמו של הספר, רובו ומרכזו לא מתרחש מתחת ליער פרא, וזה נראה לי משהו שחשוב להבין לפני שקוראים אותו. הספר משמש כמעין הקדמה לבא אחריו, והוא עושה זאת בהצלחה, כי אף שהוא רומז מה יקרה בספר הבא הוא השאיר אותי עם הרגשה של "מה קורה הלאה?" ורצון לקרוא את ההמשך. אם "יער פרא" נראה כספר בפני עצמו שלא יהיה לו המשך, אז "מתחת ליער פרא" זועק שהמשך יבוא ומשאיר מספיק בעיות ללא פתרון כדי שנרצה כבר שההמשך הזה יגיע ונחכה לקרוא אותו.

קראתם את "יער פרא"? לא? לא נורא. אתם יכולים להבין על מה "מתחת ליער פרא" מדבר גם מבלי לקרוא את קודמו. בספר הזה מתחילות לצוץ בעיות גם ביער פרא וגם מחוצה לו. שתי אחיות נעזבות בבית יתומים לשבועיים בזמן שהוריהן יוצאים לחפש את אחיהן שנעלם. בינתיים, ילדה מהעולם שמחוץ ליער חוזרת ליער, למרות הסכנה הנשקפת לה שם והמתנקשים שנשלחו בעקבותיה. היא מגלה שהיער מתמוטט לאיטו ויוצאת עם ילד נוסף החי ביער בשם קרטיס למסע להצלת היער וחיפוש אחר חברים של קרטיס שנעלמו. בסוף הספר שתי האחיות מההתחלה מוצאות חצי מהפתרון להצלת היער, קרטיס והילדה את החצי השני ו… הספר נגמר. הבעיות של יער פרא לא נפתרות, שני חצאי הפתרון לא מתחברים ושום דבר לא מגיע בעצם לסיומו, אבל הספר נגמר כאן. הספר הזה לא יכול להיות ספר בפני עצמו, הוא לא באמת נגמר. כשאתם קוראים אותו, תחשבו עליו כמו פרק מסדרה. אל תנסו לחפש את הסוף, כי אין סוף. "מתחת ליער פרא" הוא ספר שמבהיר לך שיהיה לו המשך, ומשאיר מספיק קצוות פתוחים כדי שנרצה כבר לקרוא אותו. תהנו.

זואי בת 12, עולה לכתה ז' 

אסטריקס וקליאופטרה / גוסיני

אסטריקס הוא גיבור סדרתי שמסתובב בכול העולם עם חברו הטוב אובליקס, יחד עם עוד חברים הם קבוצה נהדרת של לוחמים, רוב הזמן הם נלחמים ברומאים שכבשו את כול צרפת (גאליה) חוץ מכפר קטן שבו היה קוסם שהכין שיקוי קסום שהפך את כול מי ששותה אותו לבנאדם הכי חזק בעולם. כול הכפר שתה את השיקוי חוץ מאובליקס שנפל בקדרה מלאה בשיקוי כשהוא היה קטן אז לאובליקס יש כוחות על. בסיפור הזה, הגיבורים שלנו נקראו לעזרה על ידי הארכיטקט של קליאופטרה מלכת מצרים, שהסכימה עם יוליוס הקיסר על זה שהעם שלה צריך לבנות בכמה חודשים ארמון מפואר. הארכיטקט, המותש רק מהמחשבה שאם הוא לא יצליח הוא יהיה הארוחה של התנינים, קורא לעזרה את אסטריקס ואובליקס אבל הם יתקעו במהמורות בדרך.

הקומיקס כיפי, מגניב ומצחיק, אם קראת אחד מהספרים של אסטריקס - אז אתה חייב לקרוא גם את זה. לכל אחד יש סיפור אחר.