אחרי שגיליתי את זה ושמחתי שנמשכתי אינטואיטיבית ליצירת מופת פמיניסטית אפילו בלי לדעת שהיא כזו, הבנתי שהבעיה היא שהרשימות של ספרי המופת האלה נורא קצרות. כשאני חושבת על הכמויות האדירות של ספרי הילדים שיש לנו בחנות ועל אלה שנוספים עליהם בכל שבוע, מפתיע אותי לראות כמה מעטים הם הספרים הטובים והמוכרים שמערערים על החלוקה המסורתית בין בנים לבנות ומנסים לאתגר את המחשבה שלנו בנושא. חשבתי על הספרים שגדלנו עליהם. די ברור שבאגדות ילדים מסורתיות אין בכלל מה לדבר על ערעור כזה, אבל מצד שני, נסיכות שמחכות להצלה, נרדמות לאלפי שנים, מבשלות ומנקות לגמדים או שכל מטרתן בחיים היא למצוא נסיך הם דימויים שכבר ברור לנו, על פניו, שהם לא רלוונטיים. גם אם היינו רוצות ללבוש שמלות תפוחות ולזמזם לעצמנו ביער כל היום היה לנו די קשה לעשות את זה בסביבה הטבעית הנוכחית שלנו.

להמשך קריאה

הרומנטיקה של סיפור הנדודים ושבירת המסגרות עדיין מהדהדת בנרטיבים החברתיים והתרבותיים סביבנו ונדמה כי בכל דור מחדש אנחנו מנסים ומנסות לחשוף אמיתות פנימיות וערכים חיצוניים בעזרת מסע משלנו.
מטען כבד מפריד בין סיפורי הגירה לבין סיפורי מסע אבל מוטיב החופש עובר דרך שניהם, מעורר תקווה ומבטיח עתיד חדש ופתוח. בניגוד למסע ההרפתקני, במהלך מסע המעבר ליישוב של קבע, הפנטזיה על ההתחלה החדשה נתקלת לעיתים קרובות בקירות המוצקים של המאבק היום יומי להתקיים ולהסתדר, בסופות חול שלא צפינו ובהבנה שארץ חדשה כנראה לעולם לא תהיה הארץ המובטחת. לעיתים קרובות קו הגבול הזה בין המסע לעבר הלא נודע ובין המעבר לתקופה חדשה בחיים הוא מטושטש ולא ברור, אבל מדי פעם, כמעט במקרה, אפשר להיתקל בתיעוד של הנקודה הזאת ממש.

להמשך קריאה
עמוד 27 מתוך 27⟨⟨ להתחלה...1020...2324252627