בתחילתה של הנובלה "הקיץ היפה" מאת צזארה פאבזה, עדיין לא יודעת ג'יניה, הגיבורה הצעירה, כמה ישתנו חייה. ג'יניה, שנדמה שעוד לא חוותה כמעט דבר בחייה, הולכת לחוות אירועים ומהפכות רגשיות, שינויים שקשורים בתפיסתה את עצמה, בכניעה שלה אל האהבה ובהבנה שלה לגבי טיבה המתהפך. את התהליכים הללו מתאר פאבזה בצמצום, בקווים ישרים וברורים. אפילו הנערות המצחקקות, כרי הדשא בהם מתהוללים הצעירים, בתי הקפה ההומים, עוטים כבדות ופיכחון שאינם זרים לפרוזה האיטלקית ואשר הולמים גם את אופיה העצור והמבולבל של ג'יניה בת השבע עשרה.

פאבזה מתאר בדיוק מפתיע את השלב המסוים בו נמצאת ג'יניה, בתוכו היא חשה את הרצון להיות חברה רשמית בעולם "האמיתי", לחשוף את מה שנמצא מאחורי הרמזים למיניות, מתירניות,...

להמשך קריאה

בפעם הראשונה שקראתי את הספר "משלגיה ועד אמיל", שכתב אוריאל אופק, הרגשתי כמעט כאילו נחשף בפני סוד. כשבחרתי את העותק הדהוי והמתקלף מן המבחר המצומצם בדוכן הספרים במרכז כלל בירושלים, לא היה לי מושג שאשוב ואקרא בו עשרות פעמים לאורך כל שנות ילדותי, אבל זה בדיוק מה שקרה. קראתי בו כשהייתי בהפסקה בין קריאת ספר חדש למשנהו, כשהתחשק לי לחזור למשהו מוכר או בשבתות ארוכות ומשעממות במיוחד. אף פעם לא נמאס לי לקרוא על ההתערבות שהובילה לכתיבת "מכרות המלך שלמה", על אחייניתו של המו”ל של לואיזה מיי אלקוט שרק בזכותה הוציאו לאור את הספר “נשים קטנות”. על אריך קסטנר הצעיר ששיחה עם מלצר במסעדה היא שהובילה אותו לכתוב את "אמיל...

להמשך קריאה